YURT DIŞI GÖNDERİLERİNİZ İÇİN TEKLİF ALIN
Yurt dışına düzenli olarak gönderi yolluyorsanız, sizin için özel olarak tasarlanmış, hızlı ve güvenilir çözümlerimizle işinizi kolaylaştırmak için buradayız. Size özel avantajlar ve indirimlerle, gönderilerinizin dünya çapında 200’ü aşkın ülkeye sorunsuz bir şekilde ulaşmasını sağlıyoruz. Hemen aşağıdaki bilgileri doldurun ve size özel bir teklif almak için bizimle iletişime geçin. Siz işinize odaklanın, gerisini bize bırakın!
Sıkça Sorulan Sorular▼
Gönderilebilirlik & Kısıtlamalar
Gönderilmesi yasaklı maddeler nelerdir?▶
Yurt dışına gönderilen ve yurt dışından gelen tüm posta gönderileri ile ilgili kurallar Evrensel Posta Birliği (UPU) kararları çerçevesinde uygulanır. Vatandaşlarımızın yoğun olarak yaşadığı ülkelere posta yoluyla gönderilmesi yasak olan maddelere ait bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.
İçeriğinde sıvı bulunan gönderileri taşıyor musunuz?▶
Evet. Ürün içeriği ve varış ülkesine göre, aşağıdaki soru cevabında belirtilen ülkelere taşıyabilmekteyiz.
Hangi ülkelere sıvı taşınabilmektedir?▶
Aşağıdaki ülkelere sıvı içerikli gönderi kabul edilmektedir:
Uçak Koli / APG / Kayıtlı Küçük Paket
Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Arjantin, Avustralya, Brezilya, Çin Halk Cumhuriyeti, Danimarka, Demokratik Kongo***, Estonya, Fildişi Sahili***, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, İzlanda, Japonya, Kanada***, Kolombiya, Güney Kore, Kosta Rika, Letonya, Litvanya, Malta, Meksika, Norveç, Polonya, Portekiz, Senegal***, Singapur, Slovakya, Tayland, Uruguay, Yeni Zelanda.
*** Kanada, Demokratik Kongo, Fildişi Sahili ve Senegal gönderileri üçlü bağlantı sistemiyle sevk edildiğinden gecikme yaşanabilir.
Uçak Koli / APG / Kayıtlı Küçük Paket
Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Arjantin, Avustralya, Brezilya, Çin Halk Cumhuriyeti, Danimarka, Demokratik Kongo***, Estonya, Fildişi Sahili***, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Hindistan, Hollanda, Hong Kong, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, İtalya, İzlanda, Japonya, Kanada***, Kolombiya, Güney Kore, Kosta Rika, Letonya, Litvanya, Malta, Meksika, Norveç, Polonya, Portekiz, Senegal***, Singapur, Slovakya, Tayland, Uruguay, Yeni Zelanda.
*** Kanada, Demokratik Kongo, Fildişi Sahili ve Senegal gönderileri üçlü bağlantı sistemiyle sevk edildiğinden gecikme yaşanabilir.
Ölçüler, Ülkeler & Hizmet Tipleri
Azami (maksimum) gönderi ölçüleri ve ağırlıkları nedir?▶
Gönderi Formatı | Azami Ağırlık* | Maksimum Boyut |
---|---|---|
Küçük Paket | 2 kg | En uzun kenarı 60 cm'yi geçmemek üzere en, boy ve yükseklik toplamı 90 cm. |
Koli | 30 kg | En uzun kenarı ya da yüksekliği 100 cm'yi geçmemek üzere diğer bir yönde alınmış çevre toplamı ile birlikte azami (maksimum) 300 cm. |
APG | 30 kg | En uzun kenarı 100 cm'yi geçmemek üzere yükseklikten başka bir yönde alınmış çevre toplamı ile birlikte azami(maksimum) 300 cm. Formül: yükseklik + 2×boy + 2×en |
TURPEX (Ekspres) | 60 kg** | 110 cm × 110 cm × 110 cm |
**45 kg ve üzeri TURPEX gönderilerinizin kabulü için kabulün yapılacağı merkez ile irtibata geçmeniz gerekmektedir.
Hangi ülkelere gönderim yapıyorsunuz?▶
Gönderi türüne göre değişkenlik göstermek üzere 200’ün üzerinde noktaya gönderim yapılmaktadır.
Ekspres gönderi hizmetiniz var mı?▶
Evet. Ekspres hizmetimiz olan TURPEX ile kenar uzunlukları 110 santimetreyi ve ağırlığı 60 kilogramı geçmeyen gönderiler hızlı bir şekilde gönderilebilir.
Gümrük vergileri ödenmiş olarak teslim (DDP - Delivery Duty Paid) hizmetiniz bulunuyor mu?▶
Şirketimiz gönderilerinde (TURPEX dâhil) Gümrük vergileri ödenmiş olarak teslim (DDP – Delivery Duty Paid) hizmeti sunulmamaktadır.
Gönderiler için sigorta (değer konulmuş) hizmetiniz bulunuyor mu?▶
Bu hizmeti veren ülkelerle sınırlı olmak üzere evet, gönderileriniz için değer konulmuş (sigortalı) gönderi hizmetimiz bulunmaktadır. Gönderi kapsamına göre bir değer belirlenebilmekte olup üst limit varış ülkesine göre değişiklik gösterebilmektedir.
Operasyonel Süreç
Gönderi teslim süreleriniz nedir?▶
Gönderi teslim süreleri ülkeden ülkeye göre değişmektedir. Ürünlerinizi göndereceğiniz ülkeye göre teslim sürelerine https://www.ptt.gov.tr/ adresi üzerindeki "Gönderi Süresi" menüsünden sorgulayabilirsiniz. PTT.gov.tr’de bildirilen süreler ortalama teslim süresini ifade etmekte olup Şirketimizce gönderiler için herhangi bir teslim süresi taahhüdü verilememektedir. Belirtilen süre, varış posta idaresinin teslim standardı ile sınırlıdır ve varış ülkesindeki gümrükte geçen süreler tahmini süreye dahil değildir.
Gönderi alıcısına ulaşmadığında tekrar kaç kez dağıtıma çıkıyor?▶
Varış ülkesi uygulamalarına göre değişmektedir. Genel kural olarak, gönderi bir kez dağıtıma çıkarılıp alıcısına teslim edilemezse alıcıya haber kâğıdı bırakılmak suretiyle en yakın teslimat noktasına ihbarlanmaktadır.
Konşimento (etiket) hazırlanması için nasıl bir sistem ve arayüz kullanılıyor? Bunu otomasyon ile kullanmak mümkün mü?▶
Müşterilerimiz, konşimento (etiket) hazırlamak için aşağıdaki üç yöntemden birini seçebilir:
Şubeden İşlemGönderinizi postaya vereceğiniz şubeye getirip gişeden temin edeceğiniz formu doldurabilir, ardından ölçüm ve tartım işlemlerinin yapılmasıyla kabul sürecini tamamlayabilirsiniz.
İnteraktif Müşteri SistemiFormları elle doldurmak istemeyen kurumsal müşterilerimiz, İnteraktif Müşteri sistemine giriş yaparak etiketlerini kendileri oluşturabilir. Barkodu görünür olacak şekilde etiketi koli cebine yerleştirip gerekli ihracat evraklarıyla birlikte şubeye getirerek yalnızca ölçüm ve tartım işlemlerini yaptırmaları yeterlidir.
API EntegrasyonuTeknik entegrasyon imkânı bulunan müşterilerimiz, kendilerine verilen web servis (API) bilgileriyle sistemlerimizi entegre edebilir. Gönderi bilgilerini önceden sisteme iletip aldıkları referans numarasıyla şubeye gelerek ölçüm ve tartım işlemlerinin ardından kabulü tamamlayabilirler. Bu yöntemde, CN 22/23 gümrük beyannamesi ile gönderici/alıcı adres bilgilerini içeren etiketlerin gönderi üzerine önceden yapıştırılmış olarak getirilmesi veya kapıdan alım hizmeti kullanılıyorsa, şirketimiz personeline eksiksiz teslim edilmesi gerekmektedir.
Şubeden İşlemGönderinizi postaya vereceğiniz şubeye getirip gişeden temin edeceğiniz formu doldurabilir, ardından ölçüm ve tartım işlemlerinin yapılmasıyla kabul sürecini tamamlayabilirsiniz.
İnteraktif Müşteri SistemiFormları elle doldurmak istemeyen kurumsal müşterilerimiz, İnteraktif Müşteri sistemine giriş yaparak etiketlerini kendileri oluşturabilir. Barkodu görünür olacak şekilde etiketi koli cebine yerleştirip gerekli ihracat evraklarıyla birlikte şubeye getirerek yalnızca ölçüm ve tartım işlemlerini yaptırmaları yeterlidir.
API EntegrasyonuTeknik entegrasyon imkânı bulunan müşterilerimiz, kendilerine verilen web servis (API) bilgileriyle sistemlerimizi entegre edebilir. Gönderi bilgilerini önceden sisteme iletip aldıkları referans numarasıyla şubeye gelerek ölçüm ve tartım işlemlerinin ardından kabulü tamamlayabilirler. Bu yöntemde, CN 22/23 gümrük beyannamesi ile gönderici/alıcı adres bilgilerini içeren etiketlerin gönderi üzerine önceden yapıştırılmış olarak getirilmesi veya kapıdan alım hizmeti kullanılıyorsa, şirketimiz personeline eksiksiz teslim edilmesi gerekmektedir.
Gönderilerimi takip edebilir miyim?▶
Evet. Ülkemiz çıkış, yurt dışı varışlı ve yurt dışı çıkış, ülkemiz varışlı, kayıtlı mektup postası gönderilerini, APG, TURPEX ve posta kolilerini, her aşamasını Şirketimize ait www.ptt.gov.tr adresi üzerindeki "Gönderi Takibi" menüsünden sorgulayabilirsiniz. Yapılan sorgulamada geliş veya ileriye sevkine rastlanmayan tüm gönderiler için 444 1 788 Çağrı Merkezine, info@ptt.gov.tr e-posta adresine ya da herhangi bir PTT iş yerine başvurarak haber isteme formu düzenlettirebilirsiniz.
İade süreci nasıl işlemektedir?▶
Gönderinin herhangi bir sebeple (alıcı talimatı, gümrükçe izin verilmeme, vb) alıcıya teslim edilmemesi halinde iade işlemi mümkündür. Ancak, ürün alıcıya teslim edildikten sonra iade edilmek istenirse yeni bir gönderi olarak postaya verilmesi gerekmektedir. Ürün teslim alınmadan iade edilecekse iade ücreti (posta kolisi ve TURPEX gönderileri için) gönderici tarafından ödenecektir. Gönderici ürünün iadesini istemiyorsa kabul sırasında ‘’abandon to customs/gümrüğe terk’’ seçeneğini seçerek ürünün kendisine iade edilmeyip varış gümrüğüne terk edilmesini kabul sırasında talep edebilir.
Fiyatlandırma & Sözleşme
Yurt dışı gönderiler için fiyatlara KDV ekleniyor mu?▶
Yurt dışı gönderiler KDVK'nın 14. Maddesi gereği KDV'den istisnadır. Bu nedenle yurt dışı ücretlerimize ayrıca KDV eklenmemektedir.
Ödemeler nasıl bir vade ile yapılıyor?▶
Gönderi ücretleri kabul anında peşin veya yapılacak anlaşmada belirtilen vadede (haftalık, aylık vb.) mahsup olarak göndericiden tahsil edilmektedir.
SDR kuru nedir ve nereden kontrol edilebilir?▶
SDR (Özel Çekme Hakkı), IMF tarafından tanımlanan uluslararası rezerv varlığıdır ve bazı posta ücretlerinin hesaplamasında kullanılır. Güncel SDR kuru için TCMB – Bugün sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Ek Hizmetler & Destek
Gönderiler için malzeme temini nasıl sağlanıyor?▶
Göndericilerimiz, Şirketimiz tarafından satılan ambalaj malzemelerinden talep ettikleri malzemeleri, gönderilerin postaya verileceği merkezden temin edebilir. Bunlar dışında özellikle İnteraktif Müşteri hizmetimiz yoluyla gönderi etiketlerini oluşturacak müşterilerimiz de koli ceplerinin teminini yine aynı merkezler aracılığıyla sağlayabilir. Gönderilerin ambalajlama sorumluluğu göndericiye aittir.
Kırılabilir ürünler için özel bir hizmetiniz var mı?▶
Ürünlerinizin cam, porselen vb. ürünler için kırılabilir ürün hizmetimiz bulunmamaktadır. Bu nedenle, bu türden kapsamı olan gönderilerin kapsamını koruyacak şekilde gönderici tarafından ambalajlanması gerekmekte olup herhangi bir hasar durumunda sorumluluk göndericiye aittir.
Yurt dışında adres değiştirme hizmetiniz bulunuyor mu?▶
Evet. Bu hizmeti veren ülkelerle sınırlı olmak üzere göndericiler, dilekçe ve kimlik fotokopisi ile başvurarak adres değişikliği talebinde bulunabilmektedir. Adres değişikliği hizmeti kapsamında ek ücretler çıkabilmektedir.
Sorun yaşanması durumunda atanmış bir müşteri temsilcimiz olacak mı yoksa çağrı merkezi ile çözüm mü sağlanacak?▶
Yapılacak anlaşma kapsamında gönderilerinizin kabulü için belirlenecek merkezimiz ve Başmüdürlüğümüz bu konuda sizlere yardımcı olacaktır.
Kurye kaydı nasıl bırakılıyor?▶
Yapılacak anlaşma kapsamında gönderilerinizin kabulü için belirlenecek merkezimiz ve Başmüdürlüğümüz bu konuda sizlere yardımcı olacaktır.
Mikro ihracat hizmetiniz bulunuyor mu?▶
PTT, miktarı brüt 30 kg ve değeri 15.000 Avro’ya kadar olan, en uzun kenarı 100 santimetreyi geçmeyen ihracat rejimine konu malları ‘’Mikro İhracat’’ kapsamında Ticaret Bakanlığı’nın verdiği dolaylı temsil yetkisi ile Basitleştirilmiş Gümrük Beyannamesi (BGB) düzenleyerek Koli, Küçük Paket, APG ve TURPEX gönderi türleri ile taşımaktadır.
TURPEX Gönderilerinizde: Mikro ihracat talebi için ilgili PTT şubelerine veya info@ptt.gov.tr adresine başvurulmalıdır (her ülke için özel koşullar geçerlidir).
Diğer Gönderilerinizde (Koli, Küçük Paket, APG): Mikro ihracat talebi + Türkçe fatura ile başvuru yapılmalıdır.
TURPEX Gönderilerinizde: Mikro ihracat talebi için ilgili PTT şubelerine veya info@ptt.gov.tr adresine başvurulmalıdır (her ülke için özel koşullar geçerlidir).
Diğer Gönderilerinizde (Koli, Küçük Paket, APG): Mikro ihracat talebi + Türkçe fatura ile başvuru yapılmalıdır.
Mikro ihracat için gerekli evraklar nelerdir?▶
Mikro ihracat için gerekli evraklar;
- Bir adet dolaylı temsil yetki belgesi
- İhracat bilgi formu
- Orijinal maliye onaylı Türkçe fatura (Eşyanın detaylı Türkçe tanımı, cinsi, türü her kalem için ayrı ayrı belirtilmelidir)
- Genel Talimatların ekinde imza sirküleri kopyası eklenmeli ve Orijinal Dolaylı temsil belgesi bir defaya mahsus olmak üzere kargo şirketine yollanmalıdır.
Kapıda Ödeme veya Alıcı Ödemeli hizmetiniz var mı?▶
Hayır.
Gönderilerin kaybı/hasarı durumunda tazminat ödeniyor mu?▶
Gönderinin kaybı, hasarı veya çalınması halinde hak sahibine Evrensel Posta Birliği Konvansiyon Kararlarında ve ikili anlaşmalarda belirlenen limitler dahilinde Şirketimizce tazminat ödenmektedir. Bu gönderilerle ilgili haber isteme süresi gönderinin postaya verildiğinin ertesi gününden başlamak üzere koli ve mektup postası gönderilerinde 6 ay, APG’lerde 4 ay, TURPEX gönderilerinde ise 6 ay olmakla birlikte kayıp ya da hasar durumunda bu süre 30 gün ile sınırlıdır.
Yasal Yükümlülükler
KVKK yükümlülüklerine uyuyor musunuz, kişisel verilerim korunuyor mu?▶
Hizmetlerimizi sunmak ve sizinle yapılan/yapılacak sözleşmeden doğan yükümlülüklere uymak için kişisel verilerinize ihtiyacımız bulunmaktadır. İş ilişkisinin tamamı boyunca gerçekleşen işlemlerde kişisel verilerinizin korunması bizim için önemlidir. PTT, yasal zorunluluk olmadıkça, sözleşme yükümlülüğü doğrultusunda zorunlu kalmadıkça veya siz açıkça izin vermedikçe kişisel verilerinizi üçüncü taraflara açıklamaz, satmaz, aktarmaz veya herhangi bir şekilde dağıtmaz ve bunların hiçbirini gelecekte de yapmayacaktır. Kişisel verilerinizin güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlamak için uygun önlemler alınmaktadır.