Abonelik ve Başvuru İşlemleri


Pttcel

 

Pttcell yeni hat aktivasyon, numara taşıma ve yedek sim işlemlerinizi tabloda isimleri yer alan 1.300 PTT Merkezinden yaptırabilirsiniz. Pttcell işlemleri ve tarifeleriyle ilgili bilgi almak için 444 6 788 nolu çağrı merkezimizi arayabilir ya da www.pttcell.com.tr internet adresini ziyaret edebilirsiniz.

Pttcel abonelik işlemi yapan işyerleri için tıklayınız.



E-Devlet Kapısı

Her zaman açık olan devletin kapısı (e-Devlet Kapısı) vatandaşa ardına kadar açıldı.

E-devlet projesi kapsamında alınan şifreyle www.turkiye.gov.tr adresinden e-Devlet şifrenizle giriş yapabilir, verilen hizmetler hakkında ayrıntılı bilgi edinebilir, trafik işlemlerinden askerlik yoklamasına kadar bir çok işlemi internet üzerinden yapabilirsiniz.

Dolayısıyla PTT Merkezlerinden ve yetkilendirilen PTT Şubelerinden alınan e-Devlet şifresi, hayatınızı değiştirecek ve kolaylaştıracaktır.
Kamu hizmetlerinin ortak platformda tek kapıdan (portal) sunumu ve devlet hizmetlerine elektronik ortamda güvenli ve etkin bir şekilde erişiminizi sağlayan "e-Devlet Kapısı" şifre zarfı başvuru işlemlerinde dikkat edilecek hususlar:

  • E-Devlet Kapısı şifre zarfını T.C. Kimlik numaranızın yazılı olduğu geçerli bir kimlik kartınızla (Nüfus Cüzdanı, Ehliyet, Pasaport,Evlilik Cüzdanı,Mavi Kart,Çalışma İzin Belgesi, Avukat Kimliği, Hakim-Savcı Kimliği) birlikte tüm PTT Merkezlerimizden ve yetkilendirilen PTT şubelerinden 2 TL karşılığında alabilirsiniz. Bunun dışındaki kimlik belgeleri kesinlikle kabul edilmemektedir.
  • Ayrıca 20.07.2012 tarihinden itibaren vasi ve vekiller aracılığıyla da e-Devlet şifre zarfı verilmeye başlanmıştır.İşlemler sırasında; vekilin kimliği ile "e-Devlet Kapısı" şifresi alınmasına ve şifre alınabilmesi amacıyla vekalet veren adına taahhütte bulunmasına yetkilidir." ibaresi içeren noterden düzenlenmiş vekaletnamenin ibraz edilmesi gerekmektedir.Vasi atanan kişinin ise kimliği ile birlikte vasi atandığına ilişkin mahkeme kararının onaylı bir suretini ibraz etmesi gerekmektedir. Ancak, vesayet belgesinde vekaletnamede olduğu gibi, "e-Devlet Kapısı" şifresi alınabilmesi yönünde bir hüküm bulunması şartı aranmayacaktır.
  • Şifrenin unutulması, kaybolması vb. nedenlerde ikinci ve daha fazla kez şifre talebinde bulunulması durumunda ise yeni şifre için 4 TL tahsil edilmektedir.
  • Baş müdürlüklerimizce belirlenen (birden fazla kişi çalışan ve lazer yazıcıya sahip) PTT şubelerinden de Türksat e-Devlet kapısı şifre işlemleri yapılmaya başlanmıştır.
  • Başvuru sırasında kimlik fotokopisi istenmemektedir.
  • 5901 sayılı yasa gereği kendi isteği ile vatandaşlıktan çıkan kişiler, 5203 sayılı kanunla tanınan hakların kullanılmasına ilişkin verilen belge (Mavi Kart) ile birlikte vatandaşı olduğu ülkenden almış olduğu geçerli bir kimliği ibraz ederek e-Devlet şifresini alabilirler.Yurt dışında yaşayan T.C: vatandaşları ise Türk Konsolosluklarından e-Devlet Kapısı şifre zarfını temin edebilirler.

3.madde olarak en sonda yer alan "Yeni yapılan düzenleme ile artık okuma yazma bilmeyenler, görme engelliler, engelliler ve buna benzer durumda olan 18 yaşını doldurmuş T. C. Vatandaşlarına geçerli kimlikler ile müracaat etmeleri durumunda e-Devlet kapısı şifre zarfı verilebilecektir.